eikonoskopionews.blogspot.com

''H EIKONA EINAI TO ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΜΑΤΙ ΕΝΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΕΝΟΥ AΝΘΡΩΠΟΥ''


E-MAIL:eikonoskopionews@gmail.com



Παρασκευή 18 Ιουνίου 2010

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ Γ. ΑΝΔΡΙΑΝΟΥ ΣΤΗΝ ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΝΔΡΙΑΝΟΣ

ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ
ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ



Ο Βουλευτής Αργολίδας της Νέας Δημοκρατίας κ. Γιάννης Ανδριανός κατέθεσε από κοινού με τον Βουλευτή Ροδόπης της Νέας Δημοκρατίας κ. Ευριπίδη Στυλιανίδη στη Βουλή Ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κ. Α. Διαμαντοπούλου με θέμα την υποβάθμιση της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης.


Το κείμενο της Ερώτησης έχει ως εξής:






«Η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση αποτελεί βασικό πυλώνα της εκπαιδευτικής διαδικασίας, έχοντας ως στόχο τη διαμόρφωση περιβαλλοντικής συνείδησης στη νεολαία της πατρίδα μας. Το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, για να προάγει το σεβασμό και την προστασία του περιβάλλοντος εισήγαγε ήδη από το 1993 το θεσμό των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης τα οποία όλα αυτά τα χρόνια ενισχύθηκαν με προγράμματα και εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς, προκειμένου να ανταποκριθούν στο σημαντικό και πολύπλευρο έργο τους.





Μετά το 2004 έγιναν σημαντικά βήματα ενίσχυσης των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ανά την Ελλάδα, τόσο με τη δημιουργία νέων Κέντρων σε στοχευμένες περιοχές ανάλογα με τις περιβαλλοντικές ιδιαιτερότητες όσο και στην ενίσχυση των υπαρχουσών δομών μέσα από το Γ’ ΚΠΣ. Αξίζει να σημειωθεί ότι την περίοδο 2004-2009 ιδρύθηκαν 37 από τα 69 Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης που λειτουργούν σήμερα. Η περιβαλλοντική εκπαίδευση απετέλεσε έναν από τους βασικούς πυλώνες της εκπαιδευτικής πολιτικής του «Έξυπνου Αειφόρου Σχολείου», η επιτυχία της οποίας απεικονίζεται στην αθρόα συμμετοχή των μαθητών στα περιβαλλοντικά προγράμματα του Υπουργείου αλλά και στο ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών για το θεσμό.

 
Η νέα πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δυστυχώς φαίνεται να υποτιμά το ρόλο και τη σημασία της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης απαξιώνοντας τόσο τα προσφερόμενα προγράμματα όσο και τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης.


Συγκεκριμένα, με πρόσφατη εγκύκλιό της η αρμόδια Διεύθυνση του ΥΠΕΠΘ (ΣΕΠΕΔ 22927/Γ7/26-02-2010) ενημερώνει ότι καταργούνται οι πολυήμερες επισκέψεις σχολείων στα ΚΠΕ της χώρας, εκτός αν οι μαθητές επιθυμούν να καλύψουν μόνοι τους τα έξοδα διαμονής και διατροφής τους. Επιπλέον, ακυρώνονται τα Επιμορφωτικά Σεμινάρια των Εκπαιδευτικών καθώς και η παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού. Σε ό,τι αφορά τους εκπαιδευτικούς έχει σταματήσει να τους καταβάλλεται το επίδομα του ν.3205/03, το οποίο με ερμηνεία του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους (το οποίο σημειωτέον καταβάλλονταν κανονικά από το 1993 ως το 2009), δίνεται πλέον μόνο στους Υπευθύνους των ΚΠΕ. Υπήρξαν περιπτώσεις μάλιστα που το Υπουργείο ζητά από εκπαιδευτικούς να επιστρέψουν το επίδομα που έλαβαν «ως αχρεωστήτως καταβληθέν για όλο το διάστημα της μη δικαιούμενης χορήγησής του».


Πιστεύοντας ότι η περαιτέρω υποβάθμιση της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης θα οδηγήσει στην πλήρη απαξίωση και αποτυχία του θεσμού,


Ερωτάται η κυρία Υπουργός


1. Ποια είναι η στρατηγική του Υπουργείου Παιδείας για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση;


2. Για ποιο λόγο το Υπουργείο Παιδείας προχώρησε στην έκδοση της εγκυκλίου με την οποία περιορίζει σημαντικά τις δράσεις των ΚΠΕ (ΣΕΠΕΔ 22927/Γ7/26-02-2010);


3. Πώς σκοπεύει το Υπουργείο Παιδείας να αντιμετωπίσει το μείζον πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί με την μη καταβολή του επιδόματος του ν. 3205/03 στους εκπαιδευτικούς που εργάζονται στα ΚΠΕ;


4. Ποιες περιβαλλοντικές δράσεις έχει εντάξει το Υπουργείο Παιδείας στο πρόγραμμα ΕΣΠΑ και πώς προχωράει η υλοποίησή τους;»